Przyjmowanie i załatwianie spraw
Sprawy urzędowe
W Komendzie Powiatowej PSP w Biłgoraju sprawy administracyjno-biurowe załatwiane są od poniedzialku do piątku w godz. 7.30-15.30.
Tok postępowania administracyjnego przed organem administracji publicznej, jakim jest Komendant Powiatowy PSP reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).
Przyjmowanie, obieg i wysyłanie korespondencji, a także wykonywanie pozostałych czynności kancelaryjnych odbywa się na podstawie i zgodnie z zarządzeniem nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dn. 22 lutego 2013 r. w sprawie instrukcji ancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. MSWiA poz. 27)
Korespondencję wpływającą przyjmuje sekretariat. Komórka organizacyjna do której trafia sprawa załatwia ją bez zbędnej zwłoki. W przypadku wymagającym przeprowadzenia postępowania wyjaśniajacego załatwienie sprawy powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Możliwy jest kontakt za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej.
Skargi/wnioski
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju lub Z-ca Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków raz w tygodniu (poniedziałek w godz. 9.00 - 12.00 oraz 15:30 - 16:00) po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem tel. (84) 688 00 10 lub (84) 688 00 20.
W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju przyjmowaniem oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków zajmuje się Sekcja Organizacyjno Kadrowa od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30. Telefon kontaktowy (84) 688 00 10 lub (84) 688 00 20.
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Biłgoraju, ul. Dąbrowskiego 10, 23-400 Biłgoraj
- osobiście w sekretariacie KP PSP w Biłgoraju przy ul. Dąbrowskiego 10, w godz. 7.30-15.30
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres kp_bilgoraj@straz.lublin.plz zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”
- faxem na nr (84) 688 00 11
- ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Sekcją Organizacyjno Kadrową pod nr. tel. (84) 688 00 10, (84) 688 00 20.
Ważne!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
- imię i nazwisko wnoszącego,
- dokładny adres do korespondencji.
Zgłoszenia zdarzeń
Zgłoszenia o potrzebie podjęcia interwencji ratowniczo - gaśniczej przez jednostki ochrony ppoż. wpływają do tut. Komendy:
- za pomocą telefonu alarmowego (nr tel. 998 lub nr 112 z tel. stacjonarnych),
- osobiście,
- drogą radiową (jednostki OSP, Lasy Państwowe).